Seriál zakládáme internetový obchod je pro každého zákazníka sadou rad, jak nepodcenit počátky s internetovým obchodem a jak se vyvarovat chyb, které jsou velmi časté.
Krok 9 - Slovo je mocná zbraň
Dnes si společně povíme něco málo o textu. A to konkrétně, jak by text měl na Vašem webu vypadat. Obecně vzato, lidé se rádi dívají na hezké věci. Tedy i vizuální stránka webu, společně s textem musí působit pozitivně a příjemně. Základní rada je, nebojte se investovat při tvorbě webu, právě do copywritingu.
Důvodů je spousta. Tak návštěvníci na web zavítají pomocí vyhledávačů. A ty fungují především na textovém obsahu na webech. To jsme si společně s námi 4shop.cz již vysvětlovali v předchozích dílech. A slova která použijete rozhodují, na které dané klíčové slovo se Váš web zobrazí.
Texty jsou podstatné pro návštěvníka webu. Text ovšem musí zaujmout a pozitivně naladit a tím nalákat a ukončit vše nákupem. V tom je zmíněná síla slova. Nezůstaňte jen u nabídky, ale poskytujte informace o zboží. Pokud se zabýváte prodejem třeba kancelářské techniky, poskytněte zákazníkům informace jak odstranit drobné závady u konkrétních modelů, jak provést údržbu, různé „ vychytávky“ zjednodušující obsluhu, apod. Z počátku Váš web budou navštěvovat ohledně informací a pokud dojde barva, nebo papír, jste to právě Vy, od kterých mají informace. A tudíž platíte za odborníky, víte co prodáváte a pravděpodobně u Vás koupí chybějící komponenty a i Vás většinou doporučí.
Texty jsou důležité zejména pro návštěvníky. Tím, co říkáte, je přesvědčujete k nákupu, vyvoláváte v nich odpovídající náladu a konečně je k sobě i lákáte. Stále více webů totiž vábí zákazníky na obsahové sekce. Pokud například prodáváte lyže a poskytujete svým zákazníkům informace o sjezdovkách, rady týkající se údržby lyží a podobně, patrně k vám začnou chodit nejdříve kvůli těmto informacím. A až si budou chtít koupit lyže, patrně přijdou rovnou k vám.
Takovou špatnou vlastností lidí je, že jsou již v dnešní době líní číst. Proto na webu používejte jednoduché věty. Platí zásada – jasně-stručně-přehledně. Nepoužívejte doslovné citace zákonů, vyhlášek. Pište tak, že na druhé straně je člověk, od kterého chcete, aby Vás měl rád a nabyl dojmu, že on je ten jediný na kterému Vám záleží. Je to přece Váš zákazník.Takovou špatnou vlastností lidí je, že jsou již v dnešní době líní číst. Proto na webu používejte jednoduché věty. Platí zásada – jasně-stručně-přehledně. Nepoužívejte doslovné citace zákonů, vyhlášek. Pište tak, že na druhé straně je člověk, od kterého chcete, aby Vás měl rád a nabyl dojmu, že on je ten jediný na kterému Vám záleží. Je to přece Váš zákazník.
Zdůrazněte výhody, bonusy získané právě nákupem u Vás. Vyzdvihněte výhodu konkrétního zboží. Mějte na paměti, že web není elektronická čtečka knih. Proto texty stručně, používejte strukturované nadpisy. Pište bezpatkovým fontem a lze-li to, užší řádky. Úprava textu je důležitá pro namáhání očí. Zákazník používá monitor, nelistuje si v knize.
A závěrem jedna rada. Pokud je možnost nahradit zbytečně dlouhé texty tabulkou, grafem, videem, obrázkem, či jinou vizualizací, udělejte to. Je to zajímavější, ve většině případech srozumitelnější. Vzpomeňte na děti. Obrázková knížka. Slovo pes dítě nepřečte, ale na obrázek reaguje radostně a bezpečně jej určí jako psa a pamatuje si.