ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Vyzkoušet

Zakládáme internetový obchod - seriál



Seriál zakládáme internetový obchod je pro každého zákazníka sadou rad, jak nepodcenit počátky s internetovým obchodem a jak se vyvarovat chyb, které jsou velmi časté.

Krok 6 - Umění oslovit

Jak jsme slíbili, dnes si povíme o e-mail marketingu. Všichni víme, co e-mail je a že je to tzv. elektronický „pošťák“, co doručuje a buď Vás zaujme, nebo jej prostě hodíte do koše. Dá se říct, že je to nejjednodušší způsob, jak komerčně oslovit zákazníka a konkrétně e-mail marketing je jedním z nástrojů reklamy.

Smyslem e-mail marketingu je udržení kontaktu a veškerého obchodního vztahu s návštěvníky Vašeho webu a tím zákazníky. Použitím oslovení touto metodou může přinést příliv nových zákazníků, ale větší význam tkví v komunikaci se stávající klientelou, kde šance na nákup u Vás je potencionálně veliká a náklady minimální.

V praxi to funguje tak, že stávajícímu zákazníkovi potvrdíte e-mailem např. potvrzení objednávky. A zde vzniká prostor k využití emailingu. S ohledem na Vámi nabízené zboží společně s předchozími objednávkami toho či onoho zákazníka, můžete využít akčních nabídek, třeba podle období, svátků, atd. 

Příklad:
Prodáváte-li papírenské zboží, připomeňte zákazníkovi, že se blíží pomalu začátek školy a nabídněte slevu, akci zrovna na školní potřeby. Tento typ emailngu lze obecně zahrnout do sezonních nabídek, jak podle období tak i podle událostí, svátků, atd.

Máte-li druh zboží, který se pravidelně prodává a již znáte zhruba období nákupu ve Vašem obchodě, připomeňte zákazníkovi kupříkladu, že mu již brzo dojdou náplně do tiskáren, nebo papír. Vyjděte mu vstříc, třeba tím, že mu společně se sdělením zašlete již vyplněný odpovědní formulář. Ulehčení jeho práce pravděpodobně ocení opakovaným nákupem u Vás. A opakovaný nákup je dalším efektem mailingu.

Lidé slyší na slevy a akce. Má-li od Vás zákazník zmíněné papíry do tiskárny, sdělte mu, že máte v nabídce  pořadače s popisovači v akci. Pokud si vedete pečlivě dokumentaci, jste schopni určit jaké zboží a s jakou časovou frekvencí u Vás ten či onen zákazník nakupuje. Tak toho využijte. To s sebou nese budování vztahu.

O svém zákazníkovi máte mnoho informací a údajů, které lze samozřejmě v rámci daného zákona využít. Víte jméno, adresu, mnohdy i datum narození. Popřejte k výročí, nabídněte slevu. Samozřejmě musíte pečlivě zvážit jak koho oslovit a komu slevu nabídnout. Prostě se svým zákazníkům věnujte v duchu rčení…“náš zákazník, náš pán..“. Vždyť právě zákazník je ten, kdo Vaši firmu a vás živí.

Závěrem snad jen doporučení. Nekupujte si kontakty. Ke zpětnému fungování mailingu musíte příjemce nějakým způsobem znát a být s nimi v kontaktu. A velmi dobré je, aby sdělení byla upravena tak, že na příjemce působí, že byla psána právě konkrétně pro něj.

V dalším povídání si řekneme něco o  zákonech regulujících reklamu.

Přejděte na 4shop® ještě dnes

Vyzkoušet zdarma